Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti TINBYT s.r.o.
I. Základné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej ako VOP) upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kde na jednej strane je spoločnosť TINBYT s.r.o., IČO: 48145980, so sídlom na Bajkalskej 12188/5/A, 83104 Bratislava – Nové Mesto, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 104070/B ako predávajúci (ďalej len „predávajúci“) a na strane druhej je kupujúci, ktorý môže byť aj spotrebiteľom (ďalej len „kupujúci“). Ďalšie informácie o predávajúcom sú uvedené na webovej stránke www.tinbyt.sk v sekcii Kontakt.
- Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ.
a) spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti. Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi.
b) podnikateľom sa rozumie:
- osoba zapísaná v obchodnom registri,
- osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
- osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
- osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
Podnikateľom sa taktiež pre účely VOP rozumie ten, kto jedná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak uvedie kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené vo VOP pre podnikateľov.
- Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami
zák. č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou má prednosť text zmluvy. - Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že mal možnosť riadne sa oboznámiť s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí Reklamačný poriadok a dokument Dodacie podmienky, podmienkami objednávanej služby a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.
- Kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej ponuke predávajúceho, nevznikajú kupujúcemu žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných log či patentov predávajúceho alebo ďalších firiem, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
II. Uzavretie kúpnej zmluvy
- Ak je kupujúcim Spotrebiteľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru/služby predávajúcim na stránke, kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim spotrebiteľom a prijatím objednávky predávajúcim. Toto prijatie predávajúci bezodkladne potvrdí kupujúcemu informatívnym emailom na zadaný email v objednávke, na vznik zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov. Ak je kupujúci spotrebiteľom objednávanej služby, potom týmto vyslovuje súhlas s tým, aby mu boli poskytnuté objednané služby pred uplynutím zákonnej lehoty pre odstúpenie. Pre výnimku z tohto postupu pozri bod VII. Objednávanie.
- Ak je kupujúcim Podnikateľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslaná objednávka tovaru/služby kupujúcim podnikateľom a samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho kupujúcemu podnikateľovi s týmto jeho návrhom.
- Uzavretá zmluva je predávajúcim archivovaná po dobu najmenej desiatich rokov od konca roka, v ktorom bola uzatvorená a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy sú zrejmé z týchto VOP, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný. Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávky ju skontrolovať a prípadne opraviť. Tieto VOP sú k dispozícii na stránkach predávajúceho a je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia kupujúcim.
- Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku (telefón, internet, atď.) pre uskutočnenie objednávky sú v bežnej výške, závislé na tarife telekomunikačných služieb, ktoré kupujúci používa. Za prípadné chyby pri prenose dát predávajúci nenesie zodpovednosť.
III. Doručenie a prevzatie tovaru
- Osobný odber: Tovar môže prevziať iba kupujúci. Táto osoba sa musí dostatočne identifikovať a preukázať platným občianskym preukazom alebo platným cestovným pasom. V prípade osobného odberu bude predávajúci informovať kupujúceho o možnosti vyzdvihnutia Objednaného tovaru e-mailom. Objednaný tovar musí byť vyzdvihnutý do troch dní od doručenia informácie o možnosti vyzdvihnutia Objednaného tovaru. Objednaný tovar, ktorý nebude vyzdvihnutý v uvedenej lehote, bude zaslaný späť, pričom predávajúci má právo odstúpiť od Zmluvy; tým nie je dotknuté právo predávajúceho na náhradu škody.
- Zasielanie prepravnou službou - SR: Tovar je možné kupujúcemu zaslať prepravnou službou. Jednotlivé spôsoby dopravy sú ponúknuté podľa aktuálnej dostupnosti jednotlivých služieb a s ohľadom na kapacitu a dojazdové možnosti. V prípade zásahu vyššej moci či výpadku informačného systému tinbyt.sk nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru. Cena prepravy sa riadi podľa aktuálneho cenníka v deň objednávky.
- Ak si Kupujúci alebo ním poverená osoba neprevezme Objednaný tovar na mieste určenom kupujúcim a v lehote, ktorá mu bude vopred oznámená, a Objednaný tovar bude potrebné doručiť opakovane, pričom predávajúcemu v dôsledku tejto skutočnosti vzniknú dodatočné náklady, je predávajúci oprávnený požadovať od kupujúceho úhradu takto vzniknutých zvýšených nákladov. Ak sa objednaný tovar opakovane dodá a kupujúci ho opätovne neprevezme, predávajúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy; tým nie je dotknuté právo predávajúceho na náhradu škody.
- V prípade, že pri jednotlivých druhoch Objednaného tovaru, ktoré sú súčasťou jednej Objednávky, existujú veľké rozdiely v dodacích lehotách alebo spôsoboch balenia, môže predávajúci rozhodnúť o rozdelení dodávky Objednaného tovaru na viacero čiastkových dodávok, tj. Objednaný tovar bude dodaný po častiach. V takom prípade môže dôjsť k zmene nákladov na dopravu, tj. k navýšeniu Kúpnej ceny, o čom predávajúci informuje Kupujúceho. Ak Kupujúci toto zvýšenie Kúpnej ceny o tieto zvýšené prepravné náklady neakceptuje a nezaplatí ich, predávajúci je oprávnený od Zmluvy odstúpiť.
- Kupujúci je povinný bezprostredne pri dodaní prekontrolovať spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky, poškodenie krabice) podľa priloženého dodacieho listu. V prípade zistenia existencie poškodenia zásielky je kupujúci povinný so zástupcom dopravcu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia. Na základe takto vyhotoveného záznamu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar, ktorý nie je v zhode s kúpnou zmluvou, odmietnuť prevziať tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne si uplatniť reklamáciu vád tovaru u predávajúceho. Ak kupujúci zistí poškodenie, či iné nezrovnalosti až po prevzatí zásielky, je povinný bezodkladne kontaktovať predávajúceho. Pokiaľ tak neurobí, nároky z reklamných vád mu budú priznané, len ak preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase jeho prevzatia.
- Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné okamžite oznámiť e-mailom na adresu reklamacie@tinbyt.sk, spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom, alebo poštou predávajúcemu. Dodatočné reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.
IV. Nadobudnutie vlastníckeho práva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
- Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje, že kupujúcemu odovzdá vec, ktorá je predmetom kúpy, umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nej a kupujúci sa zaväzuje, že vec prevezme a zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu.
- Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny. Rovnako sa toto pravidlo použije v prípade zakúpenia služby. Predávajúci kupujúcemu odovzdá vec i doklady, ktoré sa k veci vzťahujú, a umožní kupujúcemu nadobudnúť vlastníckeho právo k veci v súlade so zmluvou.
- Predávajúci splní povinnosť odovzdať vec kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s vecou v mieste plnenia a včas mu to oznámi.
- Ak má predávajúci vec odoslať:
- odovzdá vec kupujúcemu - podnikateľovi odovzdaním prvému dopravcovi k preprave pre kupujúceho a umožní kupujúcemu uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi,
- odovzdá vec kupujúcemu – spotrebiteľovi až keď mu vec odovzdá dopravca.
- Predávajúci odovzdá kupujúcemu predmet kúpy v dojedanom množstve, akosti a prevedení. Ak nie je dojednané, ako má byť vec zabalená, predávajúci vec zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie veci a jej ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará predávajúci vec pre prepravu.
- S ohľadom na minimalizáciu vzniku škôd a zaisteniu bezproblémového zásobovania si predávajúci vyhradzuje právo dodať tovar kupujúcemu, ktorý si v rámci jednej objednávky alebo jedného dňa objednal tovar s celkovou hodnotou presahujúcou 1.000,- Eur vrátane DPH, až po úplnej úhrade celkovej kúpnej ceny. Akonáhle kupujúci uhradí celkovú kúpnu cenu zakúpeného tovaru, predávajúci vykoná expedovanie tovaru v súlade s požiadavkami kupujúceho stanovenými v objednávke.
V. Ceny
- Všetky ceny sú zmluvné. V on-line e-shope sú vždy aktuálne a platné ceny. Ceny sú konečné, tzn. vrátane DPH, príp. všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí spotrebiteľ pre získanie tovaru zaplatiť, to sa netýka prípadných poplatkov za dopravu, dobierku a náklady za komunikačné prostriedky na diaľku, ktoré sú uvedené až v rámci tzv. nákupného košíka a ich výška sa odvíja od voľby kupujúceho.
- Akciové ceny platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového tovaru alebo po dobu časovo určenú.
- Pôvodná cena znamená cenu tovaru/služby, za ktorú predmetný tovar/službu TINBYT s.r.o. ponúkal bez zohľadnenia celkových možných bonusov, marketingových kampaní na podporu predaja a iných zľavových akcií na jej prevádzkovanom e-shope, alebo cenu nezáväzne odporúčanú výrobcom či distribútorom, pričom bude zobrazená vždy tá z cien, ktorá lepšie reflektuje cenovú hladinu daného výrobku na trhu.
VI. Informácie o tovare uvedenom na internetových stránkach
- Všetok tovar uvedený na internetových stránkach je úplne nový a bez fyzických a právnych vád, s výnimkou tzv. outletových produktov, ktorých možné chyby a poškodenia sú uvedené v popise výrobku. Základný popis ponúkaného tovaru je tiež k dispozícii na internetových stránkach.
- Ceny tovaru ponúkaného predávajúcim na internetovej stránke sú uvedené bez dane z pridanej hodnoty (DPH) a s daňou z pridanej hodnoty (DPH).
- Pri každom tovare ponúkanom predávajúcim na internetovej stránke je uvedená orientačná dodacia lehota, ktorá predstavuje maximálne 30 dní od uzavretia Zmluvy, s výnimkou tovaru „na mieru“, ktorého dodacia lehota môže byť dlhšia, o čom bude kupujúci informovaný. Na tieto účely sa dodacou lehotou rozumie počet pracovných dní, ktoré zvyčajne uplynú od uzavretia Zmluvy do času, keď je objednaný tovar pripravený na odoslanie a odoslaný kupujúcemu.
- Objednávka tovarov s rôznymi dodacími lehotami bude odoslaná po dokončení celej objednávky, tj. po uplynutí najdlhšej dodacej lehoty určenej pre objednaný tovar. Ak je dodávka tovaru rozdelená, jednotlivé druhy objednaného tovaru môžu byť expedované v rôznych časoch, o čom je kupujúci informovaný e-mailom. Ak sa ukáže, že dodacia lehota je dlhšia ako pôvodne uvedená lehota, predávajúci kontaktuje kupujúceho a informuje ho o tejto skutočnosti.
- V prípade platby bankovým prevodom sa dodacia lehota objednaného tovaru predlžuje o čas pripísania kúpnej ceny na bankový účet predávajúceho a v prípade platby kartou o dobu autorizácie platby.
- Tovar uvedený na internetovej stránke, ktorý predávajúci týmto ponúka na uzavretie Zmluvy, predstavuje ponuku predávajúceho v zmysle § 43a ods. 1 zákona č. 40/1964 Zb., Občianskeho zákonníka (ďalej len ako „Občiansky zákonník“), s výhradou vyčerpania zásob tovaru alebo iných okolností na strane predávajúceho alebo stojacich mimo sféry vplyvu predávajúceho, ktoré by mu bránili čo i len čiastočne splniť Zmluvu.
VII. Objednávanie
- Kupujúci dostane tovar za cenu platnú v čase objednania. Kupujúci spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť s celkovou cenou vrátane DPH a všetkými ďalšími poplatkami (PHE a pod). Táto cena bude uvedená v objednávke a v správe potvrdzujúcej prijatie objednávky tovaru.
- Objednávať je možné nasledujúcimi spôsobmi:
- prostredníctvom internetového obchodu tinbyt.sk,
- osobne v prevádzkach TINBYT s.r.o.
- Objednávky priamo na niektorej z našich pobočiek je možné realizovať kedykoľvek v rámci otváracej doby tejto pobočky.
- TINBYT s.r.o. odporúča kupujúcemu vykonávať objednávky cez e-shop prostredníctvom registrovaného profilu kupujúceho na tinbyt.sk. V prípade verejného prístupu k internetu ďalej odporúča kupujúcemu odhlásiť sa zo svojho profilu po vykonaní objednávky.
- Kupujúci bude o presnom čase doručenia objednaného tovaru informovaný prostredníctvom e-mailu. Dĺžka doručenia objednaného tovaru a cena dopravy je závislá na spôsobe dopravy, ktorú si kupujúci zvolí v prvom kroku objednávky v rámci svojho košíka.
- Kupujúci berie na vedomie, že môžu nastať prípady, kedy nedôjde k uzatvoreniu zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim, a to hlavne v prípade, kedy kupujúci objedná tovar za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby interného informačného systému predávajúceho. Predávajúci v takomto prípade kupujúceho informuje o tejto skutočnosti a má právo na odstúpenie od zmluvy.
- Predávajúci si vyhradzuje právo prehlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo k zneužitiu osobných údajov, zneužitiu platobnej karty a pod., alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu, o takomto postupe bude kupujúci informovaný. Kupujúci berie na vedomie, že v uvedených prípadoch nemôže kúpna zmluva platne vzniknúť.
VIII. Prevádzková doba
Objednávky cez internet alebo prostredníctvom personálu predajcu.
Otváracia doba:
Automatické potvrdenie objednávky: Pondelok – Nedeľa: 00-24h
Zákaznícky servis: Pondelok - Piatok 8:00 - 18:00 (v pracovných dňoch)
Prevádzková doba: pozri Kontakt
V prípade výpadku informačného systému alebo zásahu vyššej moci, predávajúci nenesie zodpovednosť za nedodržanie prevádzkovej doby
IX. Platobné podmienky
- Predávajúci akceptuje nasledujúce platobné podmienky:
- platba v hotovosti do 5.000 eur pri prevzatí tovaru na výdajnom mieste,
- platba vopred bankovým prevodom, ak kupujúci neuhradí faktúru v plnej výške do 14 dní od dátumu jej vystavenia, predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od Zmluvy a objednávku stornovať,
- platba prostredníctvom platobného terminálu pri prevzatí tovaru na výdajnom mieste,
- online platba cez internetové rozhranie banky online. Hneď ako systém predávajúceho spáruje platbu kupujúceho s objednávkou, pošle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o prijatej platbe.
- na dobierku pri doručení tovaru (hotovosť preberá od zákazníka prepravca). Sumu (cena tovaru + cena za dopravu + dobierečné) kupujúci odovzdá vodičovi prepravnej služby, ktorý je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o zaplatení. Daňový doklad (faktúru) pošle predávajúci kupujúcemu emailom.
- platba na faktúru so splatnosťou (len pre podnikateľov pri splnení podmienok)
- Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia majetkom predávajúceho, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru kupujúcim.
- Fakturačné údaje kupujúceho nie je možné meniť spätne po odoslaní objednávky.
X. Fakturácia
Každý balík obsahuje okrem tovaru aj dodací list. Dodací list neslúži ako daňový doklad. Faktúru odosielame elektronicky do 14 dní od prijatia platby. Faktúra je k dispozícii na stiahnutie vo formáte PDF v texte e-mailu, ktorý informuje o prijatí platby za tovar.
XI. Bezpečnosť a ochrana informácií
- Pri spracúvaní osobných údajov predávajúci postupuje podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.4.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v aktuálne účinnom znení.
- Podrobné informácie o tom, ako predávajúci zhromažďuje, spracúva a chráni osobné údaje kupujúcich, sú upravené v dokumente Ochrana osobných údajov, ktorý je prístupný na stránke predávajúceho.
- Predávajúci si z dôvodu predchádzania trestnej činnosti a minimalizácie škôd vyhradzuje právo odmietnuť objednávku kupujúcim vytvorenú z blokovanej IP adresy v prípade, že je táto IP adresa na tzv. blackliste. V prípade problémov s objednávkou môže kupujúci kontaktovať predávajúceho e-mailom na adresu objednavky@tinbyt.sk alebo telefonicky na +421 907 907 236.
XII. Odstúpenie od zmluvy
Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorým je SPOTREBITEĽ
- V zmysle ustanovenia §7 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon č. 102/2014 Z. z.) má kupujúci právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote odoslaný list alebo zápis na inom trvanlivom nosiči (e-mail) o odstúpení od zmluvy predávajúcemu. Toto právo má kupujúci aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihol osobne v priestoroch výdajného miesta predávajúceho.
- Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom "kamennom" obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Tovar by mal kupujúci spotrebiteľ vrátiť úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
- Kupujúci hradí priame náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu. Tovar nie je možné poslať predávajúcemu na dobierku, predávajúci si v takom prípade vyhradzuje právo takto poslaný tovar neprevziať.
- Peniaze za vrátený tovar budú kupujúcemu spotrebiteľovi vrátené najneskôr do 30 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy.
- Okrem prípadov, kedy je odstúpenie od zmluvy výslovne dojednané, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmlúv:
- o poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- predaji tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- predaji tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
- predaji tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
- predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- predaji tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal.
- Ak sa rozhodne kupujúci pre odstúpenie v uvedenej lehote, odporúčame pre urýchlené vybavenie odstúpenia tovar doručiť na adresu predávajúceho spolu s priloženým sprievodným listom s prípadným dôvodom odstúpenia od kúpnej zmluvy (nie je to podmienkou), s číslom nákupného dokladu a uvedeným číslom bankového účtu.
- Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Kupujúci berie na vedomie, že ak odstúpi od zmluvy (aj zmluvy uzavretej na diaľku), bude znášať náklady na vrátenie tovaru na miesto určené predávajúcim.
- Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
- Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho.
- Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru vznikne kupujúcemu nárok na vrátenie zaplatených finančných čiastok spojených s vrátením tovaru, ktoré budú vrátené kupujúcemu najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Predávajúci však nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi tieto platby až do času, kým mu nie je doručený tovar, ohľadom ktorého spotrebiteľ odstupuje od zmluvy. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
- Predávajúci upozorňuje, že v prípade, ak bude tovar, u ktorého spotrebiteľ odstúpil od kúpnej zmluvy vrátený poškodený, nadmerne opotrebený, neúplný, bez sprievodnej dokumentácie (originálny doklad o kúpe, záručný list, návod na použitie a pod.), prípadne bez darčekov poskytnutých s tovarom, predávajúci si bude takto vzniknutú škodu uplatňovať voči spotrebiteľovi, a to prípadne aj súdnou cestou prostredníctvom právneho zástupcu. Predávajúci upozorňuje, že pred každým odoslaním tovaru vykonáva a dokumentuje úplnosť a neporušenosť tovaru.
- Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v prípade, že s tovarom zaobchádzal inak, než je nutné s ním zaobchádzať s ohľadom na jeho charakter a vlastnosti, a že zníženie hodnoty tovaru vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania (napr. nevhodnou montážou). V takom prípade má predávajúci právo si z vrátenej sumy odčítať pomernú časť kúpnej Ceny, zodpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru. Predávajúci si z vrátenej sumy odčíta pomernú časť kúpnej Ceny, zodpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru aj v prípade, že sa mu tovar doručí poškodený následkom prepravy od kupujúceho (spotrebiteľa), pretože je to kupujúci (spotrebiteľ), ktorý v prípade odstúpenia od Zmluvy znáša v čase prepravy tovaru späť k predávajúcemu riziko škody na veci a zodpovedá za stav doručeného tovaru. Z tohto dôvodu sa kupujúcemu (spotrebiteľovi) odporúča riadne sa oboznámiť so zmluvnými podmienkami ním vybraného prepravcu, najmä dodržiavať podmienky stanovené pre zabalenie zásielky, a tak poslať tovar Predávajúcemu v obale vhodnom na prepravu, aby sa pri preprave nepoškodil.
Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorým je PODNIKATEĽ
Z dôvodu ochrany práv kupujúceho, ak je kupujúcim právnická osoba a bude požadovať vrátenie peňazí prostredníctvom preplatenia dobropisu priamo na predajni, bude príslušná čiastka vyplatená iba osobám oprávneným konať za dotyčnú právnickú osobu, t.j. štatutárnemu orgánu alebo osobe, ktorá sa preukáže úradne overenou plnou mocou.
Odstúpenie a tovar zasielajte na adresu:
TINBYT s.r.o., Budovateľská 75, 080 01 Prešov
e-mail: reklamacie@tinbyt.sk
Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy
XIII. Záručné podmienky
Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi SR. Ako záručný list slúži nákupný doklad.
XIV. Záverečné ustanovenia
- Podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov má spotrebiteľ právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Odkaz na platformu alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, prostredníctvom ktorej môže spotrebiteľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov, nájde tu.
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 01.04.2024 a rušia predchádzajúce znenia VOP. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť VOP bez predchádzajúceho upozornenia. Zmena VOP sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou VOP bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.